В останні роки автоматизація виробничих процесів стає дедалі актуальнішою для підприємств харчової промисловості. У разі високої конкуренції важливо як виробляти…
Нарізка курячого філе – зручно і вигідно
Розширення асортименту упакованого м’яса курки
Упаковане куряче філе в нарізці – це вільна ніша на ринку свіжих м’ясних напівфабрикатів. Нарізане та упаковане промисловим способом куряче філе становити собою зручний продукт як для ринку кінцевого споживання, так і для закладів HoReCa. Оптимально вигідно забезпечити виробництво з перероблювання м’яса курки лінією нарізки та пакування дозволяє обладнання компанії Helper
Зростання споживання
За даними асоціації «Союз птахівників України» виробництво м’яса птиці в Україні у 2018 р. зросла на 4,5%. У структурі споживання м’яса українцями частка м’яса птиці залишається найвищою – 49% від усіх обсягів споживання м’яса. У загальній структурі виробництва м’яса промисловим підприємствам належить 68,3%. Таким чином, саме м’ясо птиці, промислово підготовлене до продажу, становить найбільший сегмент в структурі споживання м’яса населенням.
Тенденцією останніх років в структурі торгівлі м’ясом курки є зростання продажів упакованих продуктів, особливо – свіжих, охолоджених напівфабрикатів, таких як порції частин тушки курки. У цьому сегменті попитом має куряче філе. Всі великі виробники м’яса курки у своєму асортименті мають розфасоване куряче філе. Даний напівфабрикат широко використовується декількома сегментами ринку споживання: кінцеве споживання, структура HoReCa, заклади громадського харчування, фастфуди, кейтеринг. За прогнозами споживання курячого м’яса буде збільшуватися.
Цьому сприятимуть два ключові чинники: цінова доступність і інформованість про користь «білого» курячого м’яса.
Поспішайте зайняти нішу
Широта комерційного і кінцевого споживання курячого філе сприяє формуванню ніш всередині сегмента промислових свіжих напівфабрикатів. Наприклад, сьогодні куряче філе можна придбати в маринадах, соусах, спеціях для подальшого приготування ароматних страв з різними смаками. Однак таке філе реалізується порційними шматками, оформленими відразу в процесі оброблення тушки курки. На українському ринку вільною залишається ніша додаткової промислової обробки філе шляхом варіантів нарізки: слайси, стріпси, кубики, «метелик» та інші.
«Між тим, така підготовка філе до продажу мала б хороший ринковий успіх, через те, що надає і комерційним, і кінцевим споживачам зручности та вигоду, – коментують офіційні представники компанії Helper в Україні. – Наприклад, обробляти куряче філе для приготування відбивних – заняття досить складне і трудомістке через специфіку самого м’яса. Це продукт делікатний, недостатньо щільний і пружний для нарізування однаковими по товщині, акуратними, привабливими слайсами в умовах побутових або комерційних кухонь. Але з таким завданням відмінно справляються промислові слайсери. Наприклад, слайсери від компанії Helper можуть з високою швидкістю нарізати куряче філе в різних напрямках без пошкодження продукту і без відходів. Більш того, можна оформити саму нарізку різними способами, наприклад, типу «метелик», коли частина філе НЕ дорізана до кінця і розгортається в обидві сторони. Таке викладання філе додасть йому додаткову привабливість в очах кінцевого покупця і буде сприяти розвитку преміальної лінійки продукції. При цьому вартість самої одиниці упаковки з нарізаним продуктом зросте не суттєво ».
Що стосується комерційного споживання курячого філе, то цей продукт в нарізці має відмінні перспективи. Слайси філе – зручний напівфабрикат для подальшого приготування гамбургерів, барбекю, відбивних. За допомогою слайсерів Helper можна надати компаніям громадського харчування та фастфудів додаткові зручності – філе в нарізці смужками, кубиками для приготування, наприклад, курячих нагетсів, основ для м’ясних салатів і начинок, різних других страв. А якщо в упаковку з нарізкою додати маринади, соуси, спеції, панірування, то вийде напівфабрикат з розширеними споживчими цінностями. Якщо врахувати, що сфера споживання харчових продуктів поза домом, «на ходу» стрімко розширюється, то легко уявити, які прекрасні перспективи має ніша курячого філе, попередньо нарізаного та упакованого на м’ясопереробних підприємствах. Більш того, використавши сучасні пакувальні рішення і технології зберігання, такі продукти можна успішно експортувати. Також куряче філе в варіантах нарізки може бути чудовою частиною асортименту для власних торгових марок ритейлерів.
Варіанти пакування
Нарізане філе може бути упаковано різними способами, в залежності від вимог замовника або від завдань позиціювання продукту в місцях продажів. Так, можна застосовувати термоформовану гнучку упаковку, пакети з вакуумуванням, упаковувати продукт в лотки з верхніми покривними плівками з використанням модифікованого газового середовища. «Лінія Helper по подачі та нарізці курячого філе може комплектуватися пакувальними машинами різного типу, наприклад, вертикальними машинами, конвеєрними вакуумними пакувальниками, машинами з фасування в лотки та термоформовану упаковку з подальшим уприскуванням газової суміші та / або вакуумуванням. Вага порцій упакованого філе також залежить від цілей реалізації, чи йде мова про продажі через супермаркети або про постачання в заклади HoReCa – розповідають офіційні представники компанії Helper в Україні.
Комплектація кожної лінії по нарізці та пакуванню – це індивідуальне рішення, ціна якого залежить від завдань клієнтів. Від обсягів і частоти випуску нарізаного філе залежить і рівень автоматизації лінії. Додатково лінія може бути оснащена обладнанням контролю якості та безпеки, наприклад, контролю ваги, герметичності упаковки, сканерами виявлення сторонніх включень та іншим обладнанням. Також компанія Helper поставляє конвеєрні системи для створення зручної периферії виробничої лінії. Надійність роботи, компактність, гігієнічний дизайн, діапазон продуктивності – це сильні сторони обладнання Helper. Нашим клієнтам ми підберемо комплектацію лінії, яка буде оптимально вирішувати їх виробничі та маркетингові завдання».
Наталія Савельєва.
Експерт у сфері обладнання для харчової й хімічної промисловості та імпорту з Китаю.
Керівник торгівельної компанії «Хелпер Україна».